Elazığ TSO Başkanı İdris Alan kamu kurum müdürleriyle üyelerin taleplerini ve ekonomik gündemi görüştü

Elazığ Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İdris Alan ile Oda Genel Sekreteri Mehmet Karabulut, PTT 8. Bölge Müdürlüğü, SGK Elazığ İl Müdürlüğü, Elazığ Ticaret İl Müdürlüğü ve Elazığ Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğünü ziyaret ederek kurumlar arası iş birliği, SGK yapılandırmaları, ticaret hacmi ve sanayi yatırımlarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Haz 25, 2026 - 20:21
 0  0
Elazığ TSO Başkanı İdris Alan kamu kurum müdürleriyle üyelerin taleplerini ve ekonomik gündemi görüştü

Elazığ Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İdris Alan, Oda Genel Sekreteri Mehmet Karabulut ile birlikte kentte görev yapan kamu kurum müdürlerini ziyaret ederek üyeleri yakından ilgilendiren konular hakkında görüş alışverişinde bulundu. Ziyaretlerde kurumlar arası iş birliğinin geliştirilmesi ve Elazığ ekonomisine katkı sağlayacak çalışmalar ele alındı.

PTT İle İş Birliği Gündemdeydi

Ziyaret programının ilk durağı PTT 8. Bölge Müdürlüğü oldu. Görüşmeye PTT 8. Bölge Müdürü Muhammed Fatih Karabulut’un yanı sıra Bölge Müdür Yardımcıları Ramazan Yılmaz ve Mustafa Doğan ile Pazarlama ve Satış Müdürü Hanifi Sinan Ol katıldı.

Elazığ Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İdris Alan, PTT ile Elazığ TSO arasında uzun yıllardır devam eden iş birliklerine dikkat çekerek, “PTT Bölge Müdürümüz Muhammed Fatih Karabulut ve değerli yöneticilerine misafirperverliklerinden dolayı teşekkür ediyorum. PTT, odamız ve üyelerimiz açısından önemli bir paydaş konumundadır. Özellikle e-ticaret ve kargo hizmetlerinde üyelerimize sağlanan avantajlar iş dünyamız için büyük önem taşımaktadır.” ifadelerini kullandı.

SGK Ziyaretinde Yapılandırma Süreci Değerlendirildi

Başkan Alan’ın ikinci durağı Sosyal Güvenlik Kurumu Elazığ İl Müdürlüğü oldu. Görüşmede işverenler ve esnafın gündeminde yer alan SGK prim borçlarının yapılandırılması ve taksitlendirme imkanları ele alındı.

İdris Alan, iş dünyasının beklentilerini SGK İl Müdürü Ayhan Palaoğlu ile paylaştıklarını belirterek, “Üyelerimizin ve esnaflarımızın yapılandırma süreçlerine ilişkin sorularını ve beklentilerini müdürümüzle istişare ettik. Israrlı taleplerimiz sonucu geçmişte 36 ay olan taksitlendirme süresinin 72 aya çıkarılması önemli bir kolaylık sağlamıştır. Bunun yanında gecikme zamları konusunda da iş dünyamızın beklentileri bulunmaktadır. İlgili kurumlarımızın ve milletvekillerimizin de bu konuda çalışma yürüttüğünü biliyor ve müjdeli bir haber bekliyoruz.” dedi.

SGK’dan İşveren ve Esnafa Başvuru Çağrısı

SGK Elazığ İl Müdürü Ayhan Palaoğlu ise yeni düzenlemelerin işverenler ve esnaf açısından önemli kolaylıklar içerdiğini belirtti.

Palaoğlu, “SGK borçlarının tecil ve taksitlendirme süresi 36 aydan 72 aya çıkarıldı. Yıllık tecil faizi yüzde 39’dan yüzde 29’a düşürüldü. Sigortalı işçi çalıştıran işverenler ile Bağ-Kur kapsamındaki esnaf ve sanatkârlar gerekli şartları taşımaları halinde SGK’ya başvurarak bu imkanlardan yararlanabilecek.” açıklamasında bulundu.

Ayhan Palaoğlu, söz konusu düzenlemelerin ekonomik hayatın sürdürülebilirliği açısından önemli fırsatlar sunduğunu vurgulayarak borcu bulunan işveren ve esnafların zaman kaybetmeden kuruma başvurmalarını tavsiye etti.

Ticaret ve Sanayi Alanında Değerlendirmeler Yapıldı

Ziyaret programı kapsamında Elazığ Ticaret İl Müdürü Bilal Öztürk ile Elazığ Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Ferhat Güvel’i de ziyaret eden Başkan Alan, kent ekonomisinin gelişimi, ticaret hacminin artırılması, sanayi yatırımları ve üretim kapasitesinin güçlendirilmesine yönelik konuları değerlendirdi.

Görüşmelerde kurumlar arası koordinasyonun artırılması ve Elazığ’ın ekonomik kalkınmasına katkı sağlayacak projeler üzerine karşılıklı fikir alışverişinde bulunuldu.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI

Tepkiniz Nedir?

Beğen Beğen 0
Beğenmiyorum Beğenmiyorum 0
Aşk Aşk 0
Komik Komik 0
Öfkeli Öfkeli 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Vay 0